Az 1-8. évfolyamon értelmileg akadályozott tanulók fejlesztése folyik.
Az iskolai nevelés-oktatás célja elsősorban az önálló élethez szükséges alapismeretek nyújtása, a beilleszkedést elősegítő szociális készségek fejlesztése.
A 8. osztály elvégzése után tanulóink folytathatják tanulmányaikat készségfejlesztő speciális szakiskolánkban.
Az iskolába kerülő értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók fokozott megsegítést, egyéni támogatást igényelnek, ehhez a szakmai, személyi és tárgyi feltételeket biztosítjuk.
A sikeres tanítás-tanulás feltételei:
- a jól átlátható és ösztönző tanulási környezet
- cselekvésbe ágyazott ismeretszerzés
- a kis lépésekben történő haladás
- a gyakori ismétlés
- egyéni képességstruktúrához igazodó differenciálás
A tanulmányait megkezdő gyermekek eltérő képességekkel rendelkeznek, ezért minden tanulóról szociális és személyiségfejlődés mérést készítünk, majd erre épülő egyéni fejlesztési tervet.
Kiemelt céljaink:
- Sikerélményhez juttatni a tanulót a megismerési folyamatok során.
- Kibontakoztatni együttműködő képességét az önfegyelemre, fegyelmezett viselkedésre nevelés közben.
- Fejleszteni esztétikai érzékét, gazdagítani érzelmeit.
- Olyan élményeket nyújtani, melyek a személyiség egészére fejlesztő hatásúak.
- Segíteni a kapcsolat kiépítését a sérült és ép emberek között.
A fejlesztés az alábbi területeken történik:
- kommunikáció és beszédfejlesztés,
- gondolkodás / kognitív terület,
- szociális- és érzelmi nevelés,
- önkiszolgálás,
- mozgás- és tájékozódásnevelés,
- játék és szabadidős nevelés.
A fejlesztő tevékenység során pedagógiai módszereink kiegészítő támogatásaként számos terápiás foglalkozással erősítjük a készségek, képességek fejlődését.
Terápiás célú fejlesztéseink:
- állatasszisztált (lovas, kutyás) terápiák
- só terápia
- snoezelen terápia
- úszásoktatás (időszakos)
- konduktív terápia
- tibeti hangmasszázs terápia
A tanév elejétől végéig húzódó folyamatos programokkal, szabadidős tevékenységekkel biztosítjuk a gyermekek testi-lelki-értelmi fejlődését a különböző kisebb versenyekkel együtt, melyek az egészségnevelést, környezeti nevelést, baleset megelőzést, esztétikai nevelést helyezik előtérbe. Tanulóink rendszeresen részt vesznek a különféle sport-, és tanulmányi versenyeken.
Szakmai fejlődésünk szempontjából fontosnak tartjuk, hogy folyamatosan képezzük magunkat, így szakmai konferenciákon, előadásokon, tanfolyamokon, felsőfokú szakképzéseken veszünk részt.
Sümeginé Polareczki Edit
Intézményegység-vezető