A kettős vagy többszörös különlegességű tehetségeket segítő tehetséggondozó programok támogatása című, nyertes pályázat nyomán megvalósuló intézményi projektnek a Fogyatékossággal is tehetségesnek lenni címet adták a komplex tehetséggondozó programot megvalósító gyógypedagógus szakembereink.
A kiemelkedő képességű gyermekek támogatása egyre fontosabb társadalmi feladattá vált. Különösen vonatkozik ez a hátrányos helyzetű – a kulturálisan eltérő, a fogyatékos, a képesség deficites – tehetségek, az alul teljesítők csoportjaira, intézményünkben oktatott-nevelt diákjainkra.
Számos intézményi tapasztalat is igazolja, hogy a fogyatékkal élő személyek is lehetnek valamiben tehetségesek. A projekt által megvalósuló komplex program támogatást jelentett az alkotó munkát folytató célcsoportra, vagyis tanulóink számára is. E szakmai-módszertani munka során olyan élményalapú tanulási és alkotási környezet kialakítását sikerült lehetővé tennünk, amely a tanulók eredményes tanulási feltételeit, erősségeinek támogatását egyaránt biztosíthatta. A tapasztalatok összegzése és a módszertani konzekvenciák értékelése nélkül a pedagógiai hasznosulást és az eredményességet nehéz lenne megítélni.
Az azonban már most is látható, hogy a projekt eredményei minden bizonnyal hosszú távon fennmaradhatnak a résztvevő tanulóink, a továbbra is az adott feladattal foglalkozó szakemberek tudásában, attitűdjeiben, képességeiben, kompetenciáiban.